tirsdag 27. oktober 2020

Oppskrift; Chili Con Carne

Jeg fant ut det var på tide at jeg brukte opp noe av alt det jeg hadde liggende i skuffer og skap når det gjaldt mat. Av og til er det nærmest overraskende hvor mye en kan ha liggende. I forbindelse med å gå gjennom hyller og skap, endte jeg en dag opp med å lage chili con carne for å bruke opp noe av alt jeg hadde liggende.

Her er oppskrifta.

Chili con carne
1 pakke kjøttdeig av storfe
3 chili, hakket
1 boks hakket tomat
1 boks chili beans (med sausen)
1 boks mais (avrent)
Røkt paprikapulver
Hvitløkspulver
Svart pepper

Stek kjøttdeigen. Deretter har du i chilien, samt krydderet og la det steke i et minutt eller to. Til slutt har du i hermetikken - hakket tomat, chili beans og mais. La det putre/småkoke i 10 minutter.

Serveres med salat og f.eks. tortilla chips eller brød.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar