tirsdag 3. november 2020

Oppskrift; Slow Cooker Kylling Fajitas

Det er nok mange av oss som liker meksikansk-inspirert mat, meg selv inkludert. Jeg er også veldig glad i slow cookeren min. Siden jeg hadde noen kyllingfileter i fryseren, samt noen grønnsaker i kjøleskapet jeg ville bruke opp, endte jeg en dag opp med å lage kylling fajitas i slow cookeren. Bortsett fra at en ikke trenger å gjøre så mye bortsett fra å kutte opp grønnsaker og lignende, så gjør slow cookeren mesteparten av jobben selv, så er en av de andre fordelene med en slow cooker at smakene får tid til å utvikle seg.

Her kommer opskrifta.

Slow Cooker Kylling Fajitas
2 kyllingfileter
1 boks hakkede tomater
3 paprika (en gul, en rød, en grønn), strimlet
1 løk, hakket
Saften fra to lime
Spisskummen
Hvitløkspulver
Røkt paprikapulver
Sort pepper

Ha alle ingrediensene i slow cookeren og la det koke på høy setting i cirka fire timer. Når det er cirka en halvtime igjen, tar du ut kyllingfiletene og strimler dem med et par gafler, lignende det pulled chicken. Ha kyllingen i slow cookeren igjen og la det koke ferdig.

Serveres med det taco/fajitas tibehøret du liker, som for eksempel mais, salat, revet ost og lignende.

PS. Hvis du liker paprikaen veldig sprø, venter du med å ha den i slow cookeren til da du river opp kyllingen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar