tirsdag 29. september 2020

Oppskrift; Slow Cooker høstgryte

Nå er det definitivt høst, noe som for min del betyr at jeg gjerne bruker slow cookeren enda mer, i tillegg til at jeg ofte har lyst på gryteretter og lignende. Slow cookeren er jo temmelig genial til å bruke til gryteretter egentlig, samt at en kan gjøre andre ting mens den holder på. Jeg skulle ønske at mange andre også fikk øynene opp for denne dingsen.

Uansett. I dag vil jeg dele en oppskrift på en høstgryte som lages i slow cookeren.


Slow Cooker høstgryte
(cirka 4 porsjoner)
600 gram grytekjøtt (kan byttes ut med biffstrimler)
6-8 poteter, alt etter størrelsen, i terninger
4 gulrøtter, i biter
1 purre, oppskåret
5 dl vann
1 buljongterning
1 liten boks tomatpuré
Hvitløk
Timian
Rosmarin
Svart pepper
Røkt paprikapulver
Hvitløkspulver
2 laurbærblad
2 ss mel
2 ss fersk persille, hakket

Ha kjøttet og melet i slow cookeren og bland godt sammen. Ha i resten av ingrediensene, utenom persillen. La koke på høy setting i 3-4 timer. På slutten av koketiden, ha i persillen.

Ta ut laurbærbladene før servering.

Serveres med brød, rundstykker eller lignende.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar