tirsdag 8. september 2020

Oppskrift; Slow Cooker amerikansk gulasj

Høsten nærmer seg med stormskritt og strengt tatt er vi i en høstmåned. Siden høsten betyr kaldere dager, er det kjekt å spise en middag en kan varme seg på, spesielt gryteretter og lignende. Personlig er jeg veldig glad i slow cookeren, da det som oftest ikke krever så mye av meg og jeg kan gjøre andre ting mens den holder på.

I dag vil jeg dele en oppskrift på en amerikansk gulasj som kan lages i slow cookeren. Den mer autentiske, og forøvrig ungarske, lages ofte med poteter og andre grønnsaker, mens den amerikanske er ofte noe enklere og med pasta. Så jeg påstår definitivt ikke at dette er en autentisk ungarsk variant.


Her kommer min oppskrift.

Slow cooker amerikansk gulasj
(Cirka 4 porsjoner)

2 bokser hakkede tomater
1 liten boks tomatpuré
5 dl vann
1 buljongterning
3 dl makaroni
1 pakke kjøttdeig
2 chili, hakket
2 snacks-paprika, skivet
Timian
Rosmarin
Røkt paprika-pulver
Pepper
Hvitløkspulver
1/2 ts cumin

Stek kjøttdeigen i stekepanne og ha i slow cookeren når den er gjennomstekt. Ha i alle andre ingredienser og la koke på høy setting i cirka 4 timer.

Serveres med brød og/eller salat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar