torsdag 26. desember 2019

Oppskrift; Ovnsstekte Cajun-krydrede potetbåter


Av og til er det ikke så mye som skal til for å sprite opp noe. For en liten stund siden hadde jeg et par hamburgere og jeg hadde lyst på stekte potetbåter til. Siden jeg synes det kan være noe tamt med (bare) salt på dem, rotet jeg litt i krydderhyllene mine. Resultatet finner du i oppskriften under.

Ovnsstekte Cajun-krydrede potetbåter
3 poteter, i båter eller lignende
Litt olivenolje
1-2 ts cajunkrydder, alt etter smak (selv brukte jeg Spice Blend of the Bayou fra Wildfire Foods)

Forvarm ovnen til 200 grader.
Del potetene i båter. Ha potetene, oljen og krydderet i en bolle og bland godt så potetene blir dekket.
Ha potetene på et bakebrett med bake/stekepapir.
Stek dem i ovnen i cirka 30 minutter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar