torsdag 19. desember 2019

Oppskrift; "Falsk" bacalao


Er det en ting jeg er veldig glad i, så er det fisk. Nylig hadde jeg et lite raid i fryseren og kjøkkenskapene mine for å finne ut hva jeg hadde liggende, som jeg kunne bruke til middag. Jeg er nemlig blant de som ofte handler ingredienser på dato-salg (legger det i fryseren samme dag som jeg kjøper det inn), samt ti-kroners marked.

Resultatet av dette er at i dag skal jeg dele en oppskrift på en "falsk" bacalao. Det jeg mener med "falsk", er at den ikke er helt autentisk. I tillegg vil jeg vise at en kan spise god mat for en relativt billig penge hvis en er litt kreativ.

"Falsk" bacalao
(Cirka 4 porsjoner)
2 bokser hakkede tomater (kjøpte 3 for 10 på et ti-kroners marked)
2 avlange snackspaprika (kjøpt hos Kiwi, med Kiwi Pluss)
2 små løk (kjøpt hos Kiwi, med Kiwi Pluss)
7 poteter (kjøpt hos Kiwi, med Kiwi Pluss)

500 gram torsk (kjøpt til halv pris hos Kiwi på grunn av dato)
En stor skvett olivenolje
Svart pepper
Hvitløkspulver
Cayenne pepper
1 Maggi fond cup (grønnsaker)
2,5 dl vann

Skjær grønnsaker og fisk i biter. Stek paprika og løk i olje. Ha resten av ingrediensene oppi gryta. Kok opp og la koke i cirka en time under lokk, eller til alt er gjennomkokt

Server gjerne med noe godt brød, som foccacia.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar