tirsdag 5. oktober 2021

Oppskrift; Slow Cooker biffgryte med byggryn

Da en venninne av meg nylig skulle hjelpe meg med å montere noen Billy-hyller fra IKEA og jeg visste det ville være drittvær den dagen, tenkte jeg det ville være litt kjekt med en varmende gryte, så vi begge hadde varmen i oss, samt ikke gikk sultne mens vi holdt på med monteringa. Det jeg gjorde, var at jeg endte opp med å lage en biffgryte med byggryn i slow cookeren. Som en ekstra bonus, siden maten i slow cookeren lager seg selv, var det mye lettere å montere bokhyller uten å måtte sjekke til maten i tide og utide.


Her er i hvert fall oppskrifta.

Slow Cooker biffgryte med byggryn
Cirka 1 kilo grytekjøtt
2 persillerot, i biter
4 gulrøtter, i biter
1 løk, hakket
Pepper, etter smak
1 ss timian
Hvitløk, etter smak
2 dl byggryn
1 ss Worcestersaus
1 liten boks tomatpuré
1 liter kraft/vann + buljong

Ha alt i en slow cooker og la det koke på høy setting i fem timer.

Serveres med brød.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar